سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لزوم استفاده از افراد باتجربه و مورد وثوقِ مردم در صلحیاری

لزوم استفاده از افراد باتجربه و مورد وثوقِ مردم در صلح‌یاری
یک صلح‌یار نمونه در استان فارس گفت: در انجام امور صلح یاری باید از افراد باتجربه و مورد وثوق استفاده شود تا مردم نیز به عدالت او اعتماد کنند و پرونده‌های زیادتری به صلح و سازش ختم شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلام‌حسین موحدی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به فعالیت خود در شورای حل اختلاف استان فارس گفت: از طلبه‌های استان فارس هستم که در حوزه علمیه قم تحصیل کردم و حدود 21 سال امام جماعت بوده و بازنشسته شده‌ام؛ هم اکنون نیز امام جماعت مسجد حضرت رقیه (س) شهرک ولیعصر در شهر شیراز هستم.

راه‌اندازی شورای حل اختلاف در مسجد حضرت رقیه (س)

وی با اشاره به اینکه مسجد حضرت رقیه (س) به عنوان یکی از مساجد محوری شهر شیراز معرفی شده که همواره پذیرای شخصیت‌ها و وعاظ مشهور کشوری در مناسبت‌های مختلف است، گفت: یک شعبه ایجاد صلح و سازش نیز از سوی شعبه 22 شورای حل اختلاف دادگستری استان فارس در این مسجد راه‌اندازی شده که در حل دعاوی مختلف نقش فعال و پر رنگی داشته و دارد. 

این صلح یار نمونه استان فارس تاکید کرد: در این مدت، رجبی مسئول شورای حل اختلاف از سوی دادگستری به مسجد معرفی شدند که هفته‌ای یک روز به مسجد آمده و پرونده‌های مربوط به دعاوی شهرک ولیعصر با حضور وی و دیگر اعضا در این مسجد مورد رسیدگی و بررسی قرار می‌گیرد. 

بررسی ماهانه 10 تا 12 پرونده برای انجام صلح و سازش

وی با اشاره به اینکه ماهانه حدود 10 تا 12 پرونده برای انجام صلح و سازش به شورای حل اختلاف مسجد حضرت رقیه (س) ارسال می‌شوند، افزود: معمولا همه پرونده‌هایی که به این شعبه ارجاع می‌شوند با صلح و سازش خاتمه یافته و راهی محاکم قضایی نمی‌شوند.

حل یک پرونده مالی با ارزش چند میلیارد تومان

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی با اشاره به حل یک پرونده مالی با ارزش چند میلیارد تومان توسط شورای حل اختلاف مسجد حضرت رقیه (س) گفت: راه‌اندازی این شورا در مسجد تصمیم و کار بسیار عاقلانه و ارزشمندی بود.

این صلح یار نمونه استان فارس تاکید کرد:از آنجا که در این شورا با مردم سرکار داریم طوری با آن‌ها برخورد می‌کنیم که بدانند دلسوز و غمخوار آن‌ها هستیم و می‌خواهیم مشکل‌شان را حل کنیم. این نوع رفتار باعث جلب اعتماد طرفین پرونده می‌شود و کمک به رفع مشکل پرونده و ایجاد صلح و آشتی می‌شود. 

ما صلح یاران برای جذب شهرت و معروف شدن کار نمی‌کنیم

وی با بیان اینکه ما صلح یاران برای جذب شهرت و معروف شدن کار نمی‌کنیم، گفت: تنها هدف ما جلب رضایت خداوند و در پس آن کمک به بندگان اوست. کارمند دادگستری نبوده و از این ارگان نیز حقوقی برای انجام صلح یاری دریافت نمی‌کنم بلکه تنها با هدف اصلاح ذات البین که در آیات و روایات به آن تاکید موکد شده است در این راه قدم گذاشته و در حال انجام وظیفه هستم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی تاکید کرد: در طول این سال‌ها، پرونده‌های مالی بسیاری بوده که اگر در محاکم جریان پیدا می‌کرد، باعث بی سرپرست شدن یک خانواده می‌شد، اما با دعوت از طرفین دعوا و درخواست مهلت از شاکی کمک کردیم این مشکلات برطرف شود و خانواده‌ای بی‌سرپرست نشود. 

از افراد باتجربه و مورد وثوق مردم استفاده شود

وی در پایان پیشنهاد کرد: در انجام امور صلح یاری باید از افراد باتجربه و مورد وثوق مردم استفاده شود و تا مردم نیز به عدالت او اعتماد کنند و پرونده‌های زیادتری منجر به صلح و سازش شوند.

 

مقالات دیگر: تشریفات ترحیم سعادت آباد